Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy 1.2 TSI 86 KM można chipować ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy 1.2 TSI 86 KM można chipować ??

    Popatrzyłem trochę i wpadł mi w oko jeszcze Fiat Bravo 1.4 T-JET 16V, co wy na to?
    Również rocznikowo 2008-2009.

  • #2
    Czy 1.2 TSI 86 KM można chipować ??

    Panowie pytanie, wiem że 1.2 TSI 86 KM to samo dno dna jeśli chodzi o moc, przyśpieszenie i wogóle. Ale jako już BYŁY posiadacz o2 1.6MPI niżej podobno być nie mogłem (jest jeszcze 1.4 MPI). Stąd moje pytanie przed zakupem:
    - czy silnik 1.2 TSI 86 KM i 1.2 TSI 105 KM w o3 to to samo tylko programowo zmniejszona moc tego pierwszego ??
    - Czy 1.2 TSI 86 KM można chipować by miał choćby te 105 KM ??
    JEST >>> O2FL by Lockin

    BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
    BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
    BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
    BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

    Komentarz


    • #3
      Kolego tu masz wszystko opisane
      Forum - Octavia Club Polska
      Co do chipa jeżeli będzie to nowe auto to blokuje cię dwa lata gwarancji.
      Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

      Komentarz


      • #4
        Kolego tu masz wszystko opisane
        Forum - Octavia Club Polska
        Yep poczytaj sobie ten temat. Posiadacze 1.2 TSI 85km (w tym i ja) chwalą sobie ten silnik i chyba wszyscy twierdzą, że jeździ się lepiej niż 1.6 mpi. Natomiast jak widzisz, powyższy temat został zamknięty ponieważ jedna osoba oraz z tego co widzę moderator twierdzi, że tym się nie da jeździć w O3 i drogą demokracji ostatnie zdanie musiało zostać po "słusznej" stronie ^^

        Wybaczcie moją być może niepotrzebną złośliwość ale zamknięcie tego topicu w takim stylu jak to zrobiono ostro mnie ubawił

        Nie robiąc offtopu. Szukałem na necie różnic, pytałem tutaj na forum, a także w serwisie o różnice mechaniczne między wersją 85 a 105 km i nikt nie potrafił mi udzielić odpowiedzi. Nie zdziwię się jak to są mechanicznie bliźniacze silniki tylko z innym programem. Tym bardziej, że różnice czuć podobno (sam nie miałem okazji przetestować obu wersji) powyżej 120 km/h

        Komentarz


        • #5
          VneoXs, ja posiadam 105, jeżeli jesteś z wwa to z miłą chęcią przyjadę się 85 :wink:.
          Moje odczucia są bardzo pozytywne co do 105KM powyżej 120 bardzo ładnie ciągnie dalej
          Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

          Komentarz


          • #6
            Pytałem kiedyś szefa sprzedawców w jednym z salonów i powiedział, że to ten sam silnik z innym oprogramowaniem :-)
            Ja mu tam wierzę :P

            Komentarz


            • #7
              Kris86, Też tak słyszałem :-P myślę że to prawda, jedyna różnica to skrzynia biegów
              Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

              Komentarz


              • #8
                Być może niedługo będę się mógł wypowiedzieć na temat wersji 1.2 85KM w stosunku do 1.6MPI. A sam temat założyłem bo jeśli się okaże że takie 85KM można fajnie wyciągnąc do 125KM to będzie fajny silniczek pozbawiony wadliwego łańcucha jak w starym 1.4 122KM
                JEST >>> O2FL by Lockin

                BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                Komentarz


                • #9
                  lockin, to życzę sukcesów w poszukiwaniu ładnej sztuki :twisted: , 105 mogę ci z czystym sumieniem polecić
                  Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

                  Komentarz


                  • #10
                    Jak chcesz moc to tylko 1.8 wg tutejszych inżynierów, albo lepiej 2.0 TSI stage siedem, poniżej nic nie jedzie i tyle. Co do chipa to też fachowcy się wypowiadają, że to nie ma sensu itd, posłuchaj ich kup RS'a.

                    Tak na poważnie poszukaj w necie, pewnie już mają coś do 1.2 TSI.

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: Czy 1.2 TSI 86 KM można chipować ??

                      Zamieszczone przez lockin
                      - Czy 1.2 TSI 86 KM można chipować by miał choćby te 105 KM ??
                      Zadzwoń do Dobrego tunera czy już ma kody do komputera. Jeżeli one juz są (sądzę że powinny być) to nie ma żadnych przeszkód by auto wzmacniać, te 100km z litra to żaden wyczyn, powinno się dać, zależy jaka tam jest turbina.
                      Pozdrawiam
                      perfex

                      Octavia HTP

                      Komentarz


                      • #12
                        neoXs, Do mnie pijesz. To czy silnik jest za słaby to moja prywatna opinia. Jakie są osiągi O3 z tym silnikiem w porównaniu do wersji 105KM chciałem pokazać, ale szło to z trudem i ledwo w 13 i 14 zakładce potwierdziły się moje tezy z początku wątku. Jak zrobią kupujący to ich wola, ja dalej twierdzę, że warto dopłacić do 105KM. W sumie to kolega tu piszący powinien być na tyle zadowolony, że nie będzie myślał o chipowaniu wersji 105KM.
                        A tak to jeszcze nie kupił, a już wie, że to mało i chce chipować 85KM.

                        Trancer, Nie przesadzaj. Widzę po forum, że wersja 1.4 traktowana jest jako złoty środek. A kwestia sporna zaczęła się, gdy użytkownicy 1.4 zaczęli pisać, że 1.8 nic nie daje, bo wrażenia są takie same jak w 1.8. I tu znowu z pomocą przyszły testy i wychodzi, że 1.8 jest jednak szybsze od 1.4. Co nie zmienia faktu, że 1.4 jest silnikiem spokojnie napędzającym O3 w trybie eko jak również podczas powiedzmy chwilowego szaleństwa.
                        Była O1 jest F2.

                        Komentarz


                        • #13
                          Jak bym nie kupował samochodu pod taxi :twisted: to bym rozważał 1.8 :twisted: ,wiadomo u mnie liczyła się ekonomika(nie pytać czemu nie diesel wyjaśniłem to już w showroomie :P ), ale śmiało mogę powiedzieć że 105 jest naprawdę wystarczająca na miasto i jakieś okazjonalne trasy.
                          Jeżeli ktoś szuka auta do jazdy po mieście i dwa razy do roku na jakiś urlop to myślę że 85 będzie dobrym wyborem:roll:

                          Co do 1.4 i 1.8 to na forum zauważyłem że koledzy mają częste problemy ze sprzęgłem i termostatem .
                          Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

                          Komentarz


                          • #14
                            1.2 TSI 85 czy tam 86 KM Niemcy już robią na 120 KM i 200 Nm - przynajmniej tak się chwala :wink:

                            Komentarz


                            • #15
                              Kolega Ding Dong aka "Nie wiem, nie jechałem, ale na pewno jest za słaby" znowu zobaczył wątek o 1.2 85KM i podziałało to na niego jak płachta na byka... Tak, wszystkie Twoje tezy się potwierdziły..

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez hitchhiker
                                Kolega Ding Dong aka "Nie wiem, nie jechałem, ale na pewno jest za słaby" znowu zobaczył wątek o 1.2 85KM i podziałało to na niego jak płachta na byka... Tak, wszystkie Twoje tezy się potwierdziły..
                                Ciekawe jak można się wypowiadać o czymś czego się nie używało :evil:, trzeba być jasnowidzem.
                                Za słaby to może byc ale silnik z malucha.
                                Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

                                Komentarz


                                • #17
                                  mój kuzyn ma 1.2 tsi w OII fl tą 105 wersję, z niemcowni ściągana i jest zrobiona na 130 parę koni, skrzynia szóstka. Przyjemnie to jedzie jak trzeba depnąć i cicho, a jak otworzył silnik to pierwsza myśl moja - o...kurde silnik od kosiarki :P
                                  nie wiem jak z trwałością będzie, ale się okaże. :wink:

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Arturos1984, hitchhiker, Weście się ode mnie odczepcie. A ty hitchhiker zaczynasz być chamski. :evil:
                                    Jak ci się nie podoba wymiana wypowiedzi na forum, to sobie to forum daruj. Przedrzeźniaj swojego nicka. Napisałem wyraźnie, że jest to moje zdanie, a do tego mam prawo i do tego służy forum oraz, że po lekturze wątku, kupujący niech sami wyciągają wnioski.
                                    Żal mi was, bo robiąc się agresywnymi pokazujecie swoje kompleksy (85KM), bo inaczej tego nie widzę.
                                    Mi jak ktoś napisze, że mam małe autko, z takim sobie silnikiem, to przyznam mu rację i powiem, mi wystarcza, albo powiem, że mam inne zdanie i tyle, bez prostackich komentarzy. :evil:

                                    [ Dodano: Wto 06 Maj, 14 16:55 ]
                                    PS. Kolega chce chipować za ok. 15-2 tys zł, jak dokładając mniej więcej tyle ma wersje 105KM 5b. Albo drożej i ma wersje 6b, a osiągach jakie zna z innego wątku.
                                    Była O1 jest F2.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Dig Dug
                                      Arturos1984, hitchhiker, Weście się ode mnie odczepcie. A ty hitchhiker zaczynasz być chamski. :evil:
                                      Jak ci się nie podoba wymiana wypowiedzi na forum, to sobie to forum daruj. Przedrzeźniaj swojego nicka. Napisałem wyraźnie, że jest to moje zdanie, a do tego mam prawo i do tego służy forum oraz, że po lekturze wątku, kupujący niech sami wyciągają wnioski.
                                      Żal mi was, bo robiąc się agresywnymi pokazujecie swoje kompleksy (85KM), bo inaczej tego nie widzę.
                                      Mi jak ktoś napisze, że mam małe autko, z takim sobie silnikiem, to przyznam mu rację i powiem, mi wystarcza, albo powiem, że mam inne zdanie i tyle, bez prostackich komentarzy. :evil:
                                      Przykro mi, że poczułeś się zaatakowany. Wymiana wypowiedzi na forum bardzo mi się podoba. Wskaż proszę agresję skierowaną w Twoją stronę - jak będę wiedział o co chodzi to postaram się unikać wypowiedzi mogących sprawić Ci dyskomfort.
                                      Mi nie przeszkadza, że ktoś mi mówi, że mam słaby silnik. Nie uraża mnie to w żaden sposób. Sam wolałbym mieć mocniejszy - taki jaki Ty będziesz kiedyś miał.
                                      Jeden problem jest z Tobą, że w zamkniętym już wątku, rzucasz stanowcze jednoznaczne tezy, niepoparte ani racjonalną wiedzą (dowodami) ani doświadczeniem czym uważam wprowadzasz w błąd ludzi zastanawiających się nad zakupem silnika 85KM. Sam nie próbowałeś, nie wiesz a możesz być powodem, dla którego ktoś niepotrzebnie wyda kilka tysi, bo na forum jest Dig Doug, który powołując się na swoje doświadczenia życiowe (a nie obiektywną wiedzę) stwierdza w sposób stanowczy i jednoznaczny, że silnik 1.2 TSI 85KM jest zbyt słaby do tego samochodu. Do takich stwierdzeń uprawiona jest osoba, która ten silnik posiada lub nim jeździła i wtedy odczucia tej osoby będą niosły ze sobą mniejsza lub większą, ale jednak jakąś wartość.
                                      Ot i cała tajemnica. Ale nie usiłuję Cię już do niczego przekonać.
                                      peace!

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Panowie spokojnie
                                        Forum jest po to by sobie pomagac. Prawda jest tak ze obaj macie racje. I mogę to powiedzieć ponieważ od wczoraj mam ten silnik. 1.2 TSI 86KM ma na tyle mocy że spokojnie po mieści pojedzie z 4 osobami + klima + bagaże. I jednemu to wystarczy. Z kolei wiadomo żę ten silnik nie będzie się zbierać jak 1.8 TSI i ktoś może powiedzieć że do o3 się nie nadaje, ale nie o to tu chodzi bo jest tańszy o 15tys pln i jest przeznaczony do innego typu kierowcow. No wiec o co chodzi ??

                                        Ano o to że 86KM może niedługo będzie sie dało zmienić na 120KM i wtedy silnik do miasta zacznie być też silnikiem na trase. Ja dzisiaj pokanałem trasę Warszawa - Wrocław drogą S8 i auta które mnie wyprzedziły mogę policzyć na palcach 1 ręki 8)
                                        JEST >>> O2FL by Lockin

                                        BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                        BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                        BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                        BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          a ja jestem zdania, że wszystko warto zachipować co się da - tzn. ma turbo....i nie ważne czy to 1.2 tsi 85 ps, czy 3.0 tdi 240 ps...zawsze relatywnie "tanio" można poprawić fabrykę i cieszyć się przyrostem mocy i szczególnie niutona. A gdzie i kiedy to się wykorzysta to nie zawsze możemy to zaplanować. Ale się przydaje w najmniej spodziewanym momencie :twisted:

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            lockin, v-tech ma boxa do rapida 1.2 105, wiec spytaj czy montowali juz do wersji 85
                                            Skoda Rapid 1.2TSi 105KM LPG + GoldBox - Chiptuning i serwis DPF Kraków | V-tech Tuning
                                            Black magic

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Dig Dug, ja się do ciebie nie przyczepiłem, powiedziałem tylko swoje zdanie.
                                              Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Większość dyskusji o silnikach wynika z tego że w salonach skody przeważnie do testów jest używany 1.4 tsi 140km i na tym większość osób opiera swoją wiedzę, gdyby paleta silników w salonach była szersza zapewne kupujący nie miałby takich dylematów, oczywiście można jeździć po Polsce i szukać po salonach czy są jakieś inne auta do testów, ale szczerze nie każdemu się chce. Często patrzymy w testy i opinie które niekiedy rzeczywiście ukazują pewne kompleksy i przez to możemy dokonać nie zbyt dobrego wyboru dla siebie. Czytając forum zapewne 99% Octavii w Polsce byłaby w konfiguracji z silnikiem 1.4 ale każdy ma inne potrzeby i oczekiwania. Jeśli ktoś chce dopłacić 8 tyś do lepszych osiągów i brać 1.8 to jego sprawa, tak samo jak chce mieć tani dobry samochód to 85koni też go zadowoli. Gdyby doskonały był tylko 1.4 to Skoda dla obniżenia kosztów produkcji stosowałaby tylko ten silnik, ale widać że zapotrzebowanie jest także na inne wersje.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  mufel, Dilerzy mają 1.4 bo auto z tym silnikiem jedzie już dobrze i na większości zrobi wrażenie, a ponadto później łatwiej sprzedać democar.

                                                  Nie chce rozwijać tematu 85KM, bo już został rozwinięty, stwierdzam tylko, że w nawiązaniu do tematu tego wątku, wersja 105KM jeździ na tyle dobrze, że nie trzeba w sumie myśleć o chipowaniu. A jak już po gwarancji wyda nam się, że auto ma braki, to możemy zawsze zachipować, zwłaszcza, że tunerzy w tym czasie rozeznają temat dogłębnie. Na chwilę obecną zakup 85KM z myślą by go chipować, zakładać BOX jest trochę bez sensu. Bo angażujemy gotówkę na półśrodki. A wersja 105KM jest 3600 zł droższa w wersji 5b i osiągi ma naprawdę przyzwoite, na poziomie starych diesli 90-110 KM. A na te nikt nie narzekał. Odporność na zwiększenie obciążenia pomijam.

                                                  Jeśli kolega chce/musi robić to na raty, bo stać go na wersje 85KM i do tego chip/box za jakiś czas, to oczywiście może, jego wybór.
                                                  Była O1 jest F2.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X